Dikkat Etmeniz Gereken SEO Metrikleri
SEO çalışmalarının başarısını ölçümleyebilmek için SEO metrikleri kullanılmaktadır. SEO metrikleri denildiğinde genellikle akla ilk olarak organik trafik gelmektedir fakat birden fazla SEO metrikleri bulunduğundan SEO çalışmalarının başarısını ölçümlemek için diğer metriklerinde analiz edilmesi gerekmektedir.
Organik Trafik
SEO çalışmalarının başarısını ölçümleyebilmek için ilk olarak organik trafik analiz edilmektedir. SEO çalışmalarından elde edilecek sonuçlar ilk olarak organik trafik verilerine yansıyabileceğinden dolayı başarının ölçümlenmesinde oldukça önemlidir.
Organik trafiğin ölçümlenmesi için bir çok araç bulunmaktadır fakat bu araçlar arasında daha güvenilir bilgilere sahip olabilmek için google analytics ve google search console araçları kullanılmaktadır.
Google Search Console aracını kullanarak sitenin tıklama performansını analiz edebilirsiniz. Tıklama performansını 3, 6 ve 12 aylık dönemlerle karşılaştırarak tıklama performasınızdaki değişiklikleri gözlemleyebilirsiniz.
Google Analytics aracını kullanarak sitenin sahip olduğu organik trafiğini ve organik trafiğin hangi sayfalardan elde edildiğini gözlemleyebilirsiniz. Google Analytics ile organik trafikten elde ettiğiniz gelirleri de gözlemleyebilirsiniz. Google Analytics platformunu kullanarak sitedeki trafik değişimini yıl ay ve günlerle karşılaştırarak gözlemleyebilirsiniz.
Anahtar Kelime Analizi
SEO çalışmalarında elde edilen organik trafiğin kaynağı anahtar kelimelerden gelmektedir bu yüzden anahtar kelimelerde elde edilen arama sonuçlarındaki pozisyonların analiz edilmesi ve takip edilmesi oldukça önemlidir.
Anahtar kelimelerinizin durumunu analiz etmek için bir çok farklı analiz aracı bulunmaktadır fakat size en çok organik trafiği getiren anahtar kelimeyi bulabilmek için google search console kullanmak doğru veriyi analiz etmenizi sağlar.
Google search console platformu içerisinden performans sekmesinden anahtar kelimelerinizin ay ve haftalık olarak karşılaştırarak pozisyon ve tıklama değişimlerini analiz edebilirsiniz. Google search console aracı dışında semruhs ve ahrefs gibi analiz araçlarını da kullanabilirsiniz.
Organik Trafikten Elde Edilen Dönüşümler
Organik trafikten elde edilecek dönüşüm sitelerin sektörlerine ve amaçlarına göre farklılık göstermektedir. Bazı siteler için e-ticaret tarafında elde edilen dönüşümler için önemliyken bazı siteler için ise siteyi organik olarak ziyaret eden kullanıcıların site içerisinde form doldurma oranları oldukça önemli olabilmektedir.
E-ticaret vb sitelerin dönüşüm oranlarını artırabilmesi için çoğunlukla reklam için büyük bütçeler harcamaları gerekmektedir fakat bu bütçeleri azaltarak organik trafikten de dönüşüm elde edebilmektedirler bu yüzden SEO metrikleri analiz edilirken organik trafikten elde edilen dönüşüm oranları gözlemlenmesi gerekmektedir. Organik trafikten elde edilen dönüşümleri google analytics aracı üzerinden analiz edebilirsiniz.
Organik Trafiğin Değeri Analizi
Web sitenin sahip olduğu trafiği ölçümleyebilmek için bir çok farklı araç bulunmaktadır bunlar arasında üçüncü parti araçlar oldukça sık kullanılıyor bunlar özellikle SEO uzmanlarının bildiği ahrefs ve semrush gibi SEO araçlarıdır.
Organik trafiğin değeri bize tıklama başına maliyeti göstermektedir. Basit bir şekilde anlatmak gerekirse sitenin organik olarak trafik elde ettiği anahtar kelimelerden organik olarak değilde eğer Google ADS ile reklam vererek arama sonuçlarında sıralama alsaydınız bu reklama ödeyeceğiniz değeri göstermektedir.
Organik trafik değeri sitenizin sahip olduğu anahtar kelimelerin ne kadar değerli olduğunu ve SEO çalışmalarından elde edilen başarıyı gözlemleyebilmek için oldukça değerlidir. Organik trafik değeri SEO çalışmalarında hangi anahtar kelimeye odaklanmanız SEO eforunuzu nereye harcamanız gerektiği konusunda da size yol gösterebilir.
İndexlenen Sayfa Sayısı
SEO çalışmalarında organik trafiğin artabilmesi ve anahtar kelimelerin sıralama kazanabilmesi için sayfaların index alabilmesi oldukça önemlidir. İndexlenen yani dizine eklenen sayfalar ne çok ne az olmalı önemli olan siteyi ziyaret eden kullanıcılar tarafından sayfaların dizine eklenmesi ve gereksiz olan sayfaların dizinden kaldırılarak yönlendirilmesi gerekmektedir.
Sitenin sahip olduğu sayfalar ile ilgili sorunların çözülmesi tarama bütçesini olumlu yönde etkileyebilir ve sitenin hızlı index alabilmesini sağlayabilir. Sitenin dizine eklenen sayfalarını google search console aracından
Backlink Analizi
Backlink, başka bir web sitenin sayfa, içerik, görsel, footer, header gibi alanlarda sitenizin linkini yerleştirerek sizi referans göstermesi demektir.
Web sitenize gelen backlinkleri analiz edebilmeniz için bir çok farklı araç bulunmaktadır. Bu araçlar arasında google search console ücretsiz olarak kullanabilirsiniz. Google search console aracı içerisinden bağlantılar sekmesine giriş yaparak sitenizi referans olarak gösteren siteleri ve hangi sayfalardan sizi referans gösterdiklerini tespit edebilirsiniz.
İlginizi Çekebilir: En İyi Anahtar Kelime Araçları